Zinātne un komercija zirgu barību industrijā

Zirgkopības nozare joprojām turpina augt un attīstīties, rodas jauni pakalpojumi un produkti, kas paredzēti zirgiem un jātniekiem. Zirgu barības un uztura bagātinātāji ir viens no segmentiem, kura piedāvājums ir tik plašs, ka viegli var samulsināt jebkuru zirga īpašnieku. Mārketings, pārliecinoši saukļi un vizuāli skaisti produkti nereti ievilina zirga īpašniekus iegādāties barību, kas konkrētajam zirgam nemaz nav vajadzīga vai pat var nodarīt sliktu. Nereti redzēti uztura bagātinātāji, kas sola uzlabot, piemēram, locītavu veselību, imunitāti vai nagus, izpētot saturu patiesībā ir pilni ar pildvielām, saldinātājiem un tik minimālu aktīvās vielas daudzumu, kas nespētu dot nekādu efektu. Nemaz nerunājot par barībām, kuru sastāvā ir augsts cietes un cukura īpatsvars, taču trekniem burtiem uzdrukāts “drošs laminītiskiem zirgiem”. Tā ir komercija un vienīgais veids, kā ar to cīnīties ir būt zinošiem pircējiem un neļaut sevi maldināt.

Bet tad kā izšķirt labu ražotāju no slikta? Kā saprast vai par konkrēto produktu ir vērts maksāt? Īsumā – lasīt barību sastāvu un zināt, ko tajā gribam (un arī – ko negribam) redzēt.

Pirmais jautājums – vai pārdevējs nodrošina informāciju par pilnu produkta sastāvu. Nevis jauko mārketinga nodaļas sagatavoto tekstu “pievienots biotīns spalvas mirdzumam un nagu veselībai”, bet garlaicīgo satura listi, kurā norādīts minerālvielu, tauku, proteīna, ogļhidrātu daudzums, kāda nesējviela pievienota un citu svarīgu informāciju. Daļa ražotāju šo informāciju padara ļoti grūti atrodamu un tas vien raisa zināmas aizdomas. Lai produkta ražošanu padarītu lētāku un palielinātu peļņu, nereti barībās tiek izmantoti dažādi blakusprodukti. Tie piešķir barībai apjomu, bet vai par minerālbarības maisu, kurā vairāk kā puse no apjoma ir, piemēram, kviešu klijas tiešām ir vērts tik daudz maksāt?

Otrs – vai pārdevējs ir spējīgs kvalitatīvi konsultēt klientu. Neskatoties uz to, vai barību pārdod ražotājs vai izplatītājs, tam ir jāspēj pastāstīt par produktu un palīdzēt saprast, vai tas ir piemērots konkrētajam dzīvniekam. Pārdevēja izpratne un zināšanas par zirgu barošanu ir ļoti svarīgas un tām būtu jāsniedzas dziļāk par produkta izvēlēšanos tikai pēc nosaukuma.

Tāpat – mēs drīkstam sagaidīt rezultātu. Īpaši ar barības piedevām, kas tiek iegādātas konkrētam mērķim. Ir normāli un pieņemami vaicāt pēc citu lietotāju atsauksmēm un pašam rūpīgi izvērtēt vai pēc rekomendētā piedevas kursa izlietošanas ir vērojami uzlabojumi. Protams, jāņem vērā, ka, piemēram, piedevas kas paredzētas nagu veselības uzlabošanai, īsto rezultātu rāda pēc garāka lietošanas perioda, jo nags pilnībā nomainās aptuveni 9 mēnešu laikā.

Svarīgi – novērtēt aktīvo sastāvdaļu īpatsvaru un izcelsmi. Ja aktīvā sastāvdaļa pieminēta nosaukumā, tas nebūt nenozīmē, ka tās daudzums ir pietiekams, lai iedarbība būtu efektīva. Par šo daudz runā dr. Deivids Marlins, kurš salīdzinājis aktīvo sastāvdaļu apjomu populārākajās locītavu piedevās.

Jāpiemin, ka dr. Marlins ir zinātnieks un zirgu nozares pārstāvis ar 25 gadu pieredzi, strādājot FEI, ICO un kā konsultants Lielbritānijas jātnieku izlasei kopš 1994. gada. Grāmatu autors un vairāk kā 200 zinātnisko publikāciju izdevējs. Strādājot industrijā, Marlins daudz saskāries ar negodprātīgu zirgu barību komerciju un ilgi meklējis produktus, kas būtu tiešām efektīvi, koncentrēti un bez nevajadzīgām pildvielām. Rezultātā viņš izveidoja uzņēmumu Science Supplements, kas ražo augstākās kvalitātes barības piedevas zirgiem. Šis ir viens no retajiem ražotājiem, kas precīzi uzskaita aktīvo sastāvdaļu vienības katrā no barošanas devām, skaidro produktu izcelsmi un garantē to kvalitāti. Piedevu iedarbību pamato ar zinātniskiem pētījumiem un spēj paredzēt cik ilgā laikā un kāds ir sagaidāmais rezultāts. Tādēļ tieši šis ražotājs patīk zirgam.lv un klientiem, kas viņu produkciju jau paspējuši izmēģināt. 

***

Izmantie avoti: How to read feed label, Pieejams: šeit

How to choose feed supplement. Pieejams: šeit

Attēla atsauce: 1

Atpakaļ

Komentējiet

Zirgam.lv
Draugiem.lv pase