Kas nāk par labu zirgu mugurām – X daļa

Mobilizācija

Stīviem muskuļiem nepieciešama palīdzība, ko var sniegt terapeiti vai arī pats saimnieks. Protams, muguras problēmu gadījumos vispirms ir jānoskaidro to cēlonis, taču papildus arī pats varat darīt gana daudz ko, lai mazinātu zirga sūdzības un palīdzētu tam izveseļoties.

Piemēram, var izmantot siltus apsējus/ietīšanu. Mitrs siltums spēj darīt brīnumus ar sasprindzinātām vietām mugurā. Ietiniet silto gumijas pudeli (piepildītu ar karstu ūdeni) dvielī, kas iepriekš bijis iemērkts siltā ūdenī un izgriezts, un to visu paturiet uz saspringušajām vietām 15-20 minūtes ilgi. Siltums iedarbojas vēl labāk, ja muskuļi iepriekš tiek izmasēti, tad tie ir labi apasiņoti un siltums labāk izplatās audos.

Dažādas tehnikas kā stresa punktu masāža ir viegli apgūstamas un efektīvas. Palūdziet kādam profesionālim parādīt, kā tās veicamas. Pareizi izpildīta masāža novērš sasprindzinājumus, taču arī nepareizo punktu masēšana nekādu lielu ļaunumu nenodara.

Zirgs spēj optimāli nest jātnieku tikai tad, ja starpskriemeļu diski ir kustīgi, bet ķermeņa muskuļi – brīvi un spēcīgi vienlaikus. Mobilizēšanas vingrinājumi var pavērt zirgam jaunu kustību brīvību. Izmantojot zirgam tīkamus kārumus, var izpildīt dažādus vingrinājumus, kas palīdz uzturēt zirga ķermeni elastīgā formā. Tiek izšķirti izliecošie un ieliecošie vingrinājumi. Izliecošajos zirgs pievelk zodu pie krūtīm, starp karpālajām vai vēzīša locītavā, tādējādi skriemeļi un starpskriemeļu diski tiek mobilizēti vertikālā virzienā. Ieliecošajos vingrinājumos, kurs zirgs galvu pievelk pie vēderjostas vietas, sāna vai pat pie pakaļkājas, mobilizē tā ķermeni horizontālā virzienā.

ASV kustību pētniece un iejādniece Dr. Hilarija Kleitona veica pētījumu, lai noskaidrotu šo vingrinājuu ietekmi. Pēc desmit nedēļām, kuru laikā šie vingrinājumi tika izpildīti piecās no 7 nedēļas dienām trīsreiz dienā, eksperimentā iesaistītajiem zirgiem tika novērota ievērojami labāka muguras lokanība.

Tomēr šādi rezultāti nenotiek vienas dienas laikā. Sākontēji ir jāprasa mazāk saliekšanās, prasības pakāpeniski jāpalielina, un galvenais – nekad nespiediet zirgu mehāniski ieņemt vēlamo pozu. Īpaši pirmo vingrinājumu izpildes reižu laikā ieteicams zirgu novietot sāniski pie sienas, lai tas liecošajos vingrinājumos tiešām saliektu kaklu, nevis novirzītu sāņus pakaļpusi.

Visefektīvāk zirga muguru var mobilizēt, ja muskuļi ir iesiluši. Šos vingrinājumus ieteicams veikt pēc jāšanas treniņa, pirms zirgs paspēj atkal atdzist. Ir viens izņēmums – to nedrīkstētu darīt pēc lielas slodzes, jo piekusuši muskuļi vairs nespēj mobilizēties optimāli.

Ieteicams

Nav ieteicams

–          Masējiet saspringušos muskuļus bieži, tas nekad nenāk par ļaunu.

–          Silti apsēji palīdz atbrīvot muskuļus.

–          Mobilizējiet iesildīta zirga muguru ar kārumu palīdzību.

–          Ļaujiet profesionālam speciālistam parādīt jums, kā labāk mobilizēt zirgu.

–          Neizmantojiet vingrinājumiem nekādus priekšmetus, kurus nav izskaidrojis un atļāvis terapeits.

–          Nekad nepielietojiet spēku, lai mobilizētu un iekustinātu locītavas un ķermeņa daļas.

Informāciju sagatavoja Sigita Eitcena

Avots: Cavallo/2010

Bildes atsauce

Atpakaļ

Komentējiet

Zirgam.lv
Draugiem.lv pase