Cik svarīga ir iesildīšanās pirms treniņa? (II daļa)

Visi zirgi tikai iegūst, ja tos iesilda. Nav būtiski, vai to dara pirms vienkārša treniņa vai pirms liela mēroga sacensībām.

Iesildīšanās pirms sacensībām ir jāveic tik pat rūpīgi, kā mājās treniņu laikā. Iespējams konstatēsiet, ka zirgam nepieciešams atšķirīgs laika sprīdis iesildei pirms sacensībām, nekā tas ierasts mājās. Tas ir atkarīgs no tā, kā zirgs reaģē, atrodoties citā, satraukumiem bagātā vietā, kur ir tik daudz lietu, kas novērš uzmanību. Kā arī būtiski, cik tālu jūs esat braukuši uz sacensību vietu.

Sāciet ar soļošanu pirms pāriet uz rikšiem. Izmantojiet laiku lietderīgi un atcerieties, ka iesildes laukums nav vieta, kur zirgam sākt mācīt jaunas lietas. Iesildīšanās mērķis ir sagatavot zirgu startam un atkārtot lietas, kuras tas jau zina. Ir jāmāk sabalansēt iesildīšanos, sagatavojot zirgu labam startam un vienlaikus neradot tam nogurumu.

Tā ir viegli pārkāpjama robeža, kuru noteikt var palīdzēt tikai un vienīgi pieredze. Apņemoties izdarīt visu pareizi, ir ļoti viegli panākt pretēju efektu, kas it īpaši attiecas uz šķēršļu pārvarēšanas disciplīnām. Iesildoties, neleciet pārāk daudz šķēršļus, proti, ja startējat divos maršrutos, tad var sanākt, ka dienā zirgam būs jāpārvar 36-40 šķēršļi!

Ir rūpīgi jaapsver, cik daudz šķēršļu vajadzētu ļaut zirgam lēkt iesildes laukumā, kā arī jāzina, vai zirgs ir pietiekami labā fiziskā formā, lai to darītu. Startējot otrā maršrutā, arī nepieciešama iesilde. Ja starp abiem startiem nepaiet pārāk ilgs laika posms, tad iesildei var veltīt mazāk laika. Taču, ja starp startiem ir vairākas stundas, iespējams, ka iesildei jāvelta tik pat daudz laika kā pirms pirmā starta, vai pat vēl vairāk, ja pēc pirmā starta pūliņiem zirgs ir kļuvis mazliet stīvs.

Jāatceras, ka atsildīšanās ir tikpat svarīga kā iesildīšanās. Pēc treniņa iesaka ar zirgu nosoļot pāris kilometru, ļaujot zirgam izstaipīties. Tas ir svarīgi arī pēc sacensībām. Seglos vai pie rokas soļojiet ar zirgu vismaz 15 minūtes, vai līdz brīdim, kamēr zirgs ir pietiekami atdzisis un tā elpošana ir normalizējusies. Atsoļošana ļauj izstaipīt nogurušos muskuļus un samazina stīvumu, kas rodas pēc slodzes.

Informācijas avots: Horse&Rider, April 2010.

Atpakaļ

Komentējiet

Zirgam.lv
Draugiem.lv pase